تنها دویدن

تو مگو همه به جنگند و ز صـلح من چه آید
تو یکی نه‌ای هــزاری تو چراغ خود برافـروز
که یکی چــراغ روشـن ز هـزار مرده بهـــتر
...

«حضرت مولانا»

دوشنبه, ۲۱ مهر ۱۳۹۹، ۰۲:۴۶ ق.ظ

دلخوشی‌های صد کلمه‌ای

ظهر که شد، گوشی را برداشتم تا به او پیام بدهم. پیش‌دستی کرده بود.

- سه و ربع خوبه؟

-عالیه.

ساعت هنوز 3 نشده بود که شروع کردم به آماده شدن. با ذوق از پله‌ها پایین رفتم و دنبال کلاهم می‌گشتم که با شنیدن صدایی ماتم برد. باران؛ از این باران‌های یکهویی شمال. دوست نداشتم به گوش‌هایم اعتماد کنم. تا خود حیاط رفتم و چند لحظه‌ای زیر سقف آسمان ایستادم. حالم حسابی گرفته شده بود.

گوشی را برداشتم که دوباره پیام بدهم؛ باز هم پیش‌دستی کرده بود.

- من آماده شدم. همین الان داشتم برات تک می‌نداختم که صدای...

- حالا جدی‌جدی نریم؟ من رفتم زیر بارون. هنوز نرم‌نرم می‌باره. به نظرم برای اینکه به برناممون عمل کرده باشیم، 10 دقیقه بریم. دریا نمی‌ریم. تازه اینطوری هم صفای خودش رو داره...

وسوسه شد! کلاه را گذاشتم روی سرم و پریدم توی حیاط. دوچرخه را برداشتم و رفتم به سمت محل قرار بیست و یک ساله‌مان*. سر کوچه ما!

همین‌قدر بگویم که 50 دقیقه بعد برگشتیم. دریا هم رفتیم. 5 دقیقه آخر باران هم شدید شد و وقتی برگشتیم خیسِ آب هم بودیم. حالمان در عوض، خوبِ خوبِ خوب بود. 

خدایا ممنون بابت همه چیز :)

 

 

+ باور کنید خیلی تلاش کردم در صد کلمه فشرده‌اش کنم، اما نشد که نشد. 

+ او را اولین بار، مهر ماه سال 78 دیدم. کفش هایش قرمز بود. کل مسیر بازگشت از مهد کودک را ما ساکت بودیم و مادرهایمان صحبت کردند. صبح فردای آن روز با هم دوست بودیم؛ بدون هیچ حرف پس و پیشی!

+ از مهتاب برای شرکت در این چالش دعوت می‌کنم. اگر این متن، واسطه‌ی یادآوری چالش دوست داشتنی رادیوبلاگی‌ها به همراه  در چالش شرکت نکرده‌ی دیگری هم شد که چه بهتر. :)

 

 

موافقین ۴ مخالفین ۰ ۹۹/۰۷/۲۱
رها

نظرات  (۱)

۲۲ مهر ۹۹ ، ۱۴:۲۴ مهتاب ‌‌

چه دوستی قشنگی :))

 

+ ممنون از دعوتت، به روی چشم. در اولین فرصت :)

پاسخ:
متشکرم؛ خودت می‌دونی چه سهم مهمی داری تو ساخته شدن این دلخوشی... :)

چشمت بی‌بلا، خیلی هم عالی‌.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی