تنها دویدن

تو مگو همه به جنگند و ز صـلح من چه آید
تو یکی نه‌ای هــزاری تو چراغ خود برافـروز
که یکی چــراغ روشـن ز هـزار مرده بهـــتر
...

«حضرت مولانا»

شنبه, ۱۷ اسفند ۱۳۹۸، ۰۳:۴۹ ق.ظ

یادداشت های یک معمار جوان (3)

یکی از برکات این روزهای قرنطینه برای من پیدا کردن امکان و زمان شرکت تو یه مسابقه ست که یه جورایی وصله به یکی از بزرگترین رویاهام. با دو تا از دوستای دورۀ کارشناسیم(یک سال پایینی و یک سال بالایی سابق!) تیم شدیم و داریم «سکونتگاه موقت پس از سانحه» طراحی میکنیم.

تجربه و چالش خیلی متفاوتیه. یکی از مهم ترین چیزایی که تا اینجا بهش رسیدیم، این هست که این جنس از کار و طراحی تا چه حد میتونه سهل و ممتنع باشه. شب های اول به چندین ایده جذاب و مناسب رسیدیم که نمیدونستیم چطور بینشون انتخاب کنیم. حالا اما، هر چی پیش میریم یا میرسیم به نقطه اول و یا یه جایی گیر میکنیم. انگار مدام همۀ فکر ها و ایده ها مثل توپ های شماره دار تو گردونۀ قرعه کشی، تو ذهنمون میچرخه و هم میخوره!

از شما چه پنهون، هر شب انتهای بحث مغزمون جوش میاره:)) منتها قرارمون با خودمون اینه که تا تهش بریم. یعنی کمال طلبی منفی رو بذاریم کنار و جوری مدیریتش کنیم که حتماً کارمون خروجی داشته باشه. حتی اگر اون چیزی نشه که از اول میخواستیم...

و تا جایی که ممکنه به نتیجۀ مسابقه فکر نکنیم؛ دلخوشِ این باشیم که ما هم بیکار ننشستیم. یه تلاشی رو تو این حوزه کلید زدیم و اصطلاحاً پاهامون گِلی شده.

 

لطفاً اگر دوست داشتین دعا کنین به یه نتیجه ای برسیم :دی

 

پ.ن: امشب بحث این بود که اگر 10 اردیبهشت قرار باشه اون شهاب سنگه بخوره به زمین و عمرمون به دنیا نباشه، یه خوبی ای داره. این که قبلش(3 اردیبهشت) نتیجه مسابقه اعلام شده :)

والا، لااقل تو خماریش از این دنیا نریم، شاید اون دنیا بهمون نگن ؛)

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۸/۱۲/۱۷
رها

نظرات  (۳)

عه! تاریخش ده اردیبهشته؟ خوبه، بهار رو می‌بینیم حداقل:)

پاسخ:
:)))

نمیدونم چرا یاد اون جمله هه افتادم که میگفت: «فرزندم، چند بهار را دیده ای و... »

آره، یه بهار دیگه رو هم میبینیم:دی

این شهابه رو مدار زمین نیست دونت وورییی

پاسخ:
خب خدا رو شکر.
البته من که چندان ووری هم نیستم. :)

ایده اش به درد  بیمارستان صحرایی یا پیش بیمارستانی هم میخوره؟!! 

پاسخ:
راستش مقیاس و ملزومات این کار با مواردی که فرمودین متفاوته.

اما برای مثال ممکنه تو همین مسیر هم ایده ای بیاد که توسعه پذیر باشه و با تکمیل و اصلاح، بشه برای طراحی بیمارستان هم ازش استفاده کرد.

جدا از این، ایده ها و راهکارهایی که برای ساخت بیمارستان صحرایی مناسب باشه وجود داره و در کشورهای مختلف ازشون استفاده میشه. حتی تو کشور خودمون هم مثلا تو دوره دفاع مقدس، نمونه های مختلفی از این نوع بیمارستان ها در چند شهر اجرا شده و کار کرده. 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی